Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011

amaryllis.. αμαρυλλίδα.. το λουλούδι που σαγηνεύει..



Ούτε το όνομα του blog, ούτε το nickname μου είναι εμπνευσμένα από το όνομα της "γνωστής" τραγουδίστριας.. η Αμαρυλλίδα είναι από τα λουλούδια που μπορούν να ξελογιάσουν με τα εντυπωσιακά, μεγαλειώδη άνθη της.. όσο εύκολα μπορεί να ξελογιάσει μια γυναίκα!!!

Μεγάλος φθινοπωρινός βολβός που ανθίζει σε ψηλά και ίσια στελέχη για βδομάδες.. φυτεύεται το φθινόπωρο (το πολύ μέχρι τέλος Νοέμβρη) σε μικρό γλαστράκι με τρύπες αποστράγγισης.. καλλιεργείται σε πολλά χρώματα και συνδυασμούς..

Φύτευση



1. Προμηθευόμαστε τον βολβό κατά προτίμηση από φυτώριο και όχι από ανθοπωλείο.
2. Αν έχει ήδη ρίζες, τις καθαρίζουμε πολύ προσεκτικά από το περιττό χώμα.
3. Διαλέγουμε ένα δοχείο με διάμετρο 3-5 εκ. μεγαλύτερη του βολβού. 
4. Φυτεύουμε το βολβό με το 1/3 του να βρίσκεται ΠΑΝΩ από το χώμα:
5. Ποτίζουμε καλά όλο το χώμα, το οποίο γενικά πρέπει να είναι υγρό αλλά όχι μουσκεμένο.
6. Τοποθετούμε τη γλάστρα σε ζεστή, ηλιόλουστη θέση μέσα στο σπίτι και ποτίζουμε όταν αισθανόμαστε στεγνό το χώμα στην αφή (εξαρτάται πάντα από την υγρασία που υπάρχει σε κάθε σπίτι - από 1 φορά την εβδομάδα έως και πιο αραιά - αλλά πάντα αδειάζουμε το νερό που περισσεύει στο πιατάκι της γλάστρας).


Χρειάζεται 6-12 εβδομάδες για να ανθίσει και να δώσει το παρακάτω αποτέλεσμα:
Από ένα μεγάλο βολβό συνήθως μπορούν να βλαστήσουν δύο ή τρεις επιπλέον μίσχοι. Συνήθως το μπουμπούκι εμφανίζεται πριν το φύλλωμα και ίσως χρειαστεί στήριξη. Βυθίζουμε ένα πασσαλάκι απαλά στο χώμα, προσέχοντας να μη τραυματίσουμε το βολβό και δένουμε τον μίσχο επίσης πολύ προσεκτικά.


Μη ξεχνάμε ότι τα βολβοειδή ανθοφορούν κάθε χρόνο και μάλιστα για αρκετά χρόνια.. όταν λοιπόν μαραθούν τα άνθη, τα αφαιρούμε και κόβουμε τους μίσχους κοντά στο λαιμό του βολβού. Προσοχή όμως, δεν κόβουμε τα φύλλα που θα το βοηθήσουν να φωτοσυνθέσει και να εφοδιαστεί ξανά με τροφή για τον επόμενο χρόνο.
(πηγή: www.valentine.gr)


Να σας παρουσιάσω και τη δική μου Αμαρυλλίδα:
11/11/2011
Όπως βλέπεται, έχει αναπτυχθεί ο μίσχος και το μπουμπούκι αλλά όχι το φύλλωμα ακόμη.. κι ένας δεύτερος μίσχος κάνει την εμφάνισή του δειλά δειλά..
χμμμ.. ασχημούλα προς το παρόν, αλλά με λίγη υπομονή θα ξεπροβάλλουν τα κατάλευκα άνθη της!!


------------------------------------------------------------
και εδώ η εξέλιξή της:
16/11/2011

23/11/2011

------------------------------------------------------------
η Αμαρυλλίδα της Αννούλας:
το εντυπωσιακό της κόκκινο χάνει στη φωτογραφία!! η δική της έχει και φύλλωμα...

και οι ορχιδέες της:




4 σχόλια:

  1. είναι πολύ όμορφη η Αμαρυλλίδα σου, πολύ μου αρέσει...βλέπω οτι τα αγαπάς τα φυτά σου...θα περιμένω να δω και άλλα σου φυτά

    καλημέρα Αμαρυλλίς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λοιπόν καλό ξεκίνημα κορίτσι, το μπλογκ σου είναι πανέμορφο και η ζεστή του ατμόσφαιρα μυ αρέσει πολύ!!
    όσο για τις αμαρυλλίδες πραγματικά, τις λατρεύω.Εγώ έχω μια σκέτο όνειρο.Μου την έκαναν δώρο πριν 3 χρόνια.Εχει πολλασλασιαστεί μόνη της(την έχω σε μεγάλη γλάστρα) και είναι τεράστια.Το μόνο που με σταναχωρεί είναι οτι ανθίζει κάθε χρόνο τέλος καλοκαιριού βρε παιδί μου...τι ανάποδο λουλούδι!!!Εγώ την θέλω στολισμένη τα Χριστούγεννα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατ'αρχήν, ευχαριστώ για το θερμό καλωσόρισμα!!
    Να και η εξέλιξη της Αμαρυλλίδας μου, μέσα σε 5 μόλις ημέρες!! νομίζω πως θα γίνει το καμάρι μου!!
    Φέτος φύτευσα για πρώτη φορά βολβούς και περιμένω τα αποτελέσματα.. οι κάκτοι θα φωτογραφηθούν το σ/κ όπως υποσχέθηκα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. να μαι κι εγω .ερωτευμεη παραφορα με τις αμαρυλλιδες. ξεκινησα απο ενα βολβο και τωρα εχω τρεις ζαρντινιερες. δεν τις βγαζω το καλοκαιρι και τις ποτιζω τακτικα οπως και τ΄αλλα μου λουλουδια .την ανοιξη βγαζει δυο και καμια τρεις ανθοφορους βλαστους ο καθε βολβος. ειναι ονειρο ολες μαζι ανθισμενες.μολις μαθω να ανεβαζω φωτογραφιες, θα σας στειλω να τις καμαρωσετε μαζι μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...